Over ons

Om misverstanden uit het verleden te vermijden geven wij hier graag enige informatie en enkele tips om de samenwerking optimaal te laten verlopen want:

"Goede afspraken maken goede vrienden"

  • Al het nodige medisch materiaal kan via ons verkregen worden, maar is ten laste van de patiënt.
  • Bij het spoelen van een porth-a-cath dient de patiënt de naald, het fysiologisch water en de heparine zelf te voorzien (omdat dit op doktersvoorschrift is).
  • We vragen om ervoor te zorgen dat zowel de patiënt als alle benodigdheden klaar staan en de badkamer vrij is wanneer wij aankomen zodat we onmiddellijk aan ons werk kunnen beginnen.
  • Door een nieuwe maatregel van Maggie De Block worden wij verwacht om bij elk bezoek het paspoort van de patiënt in te lezen. Gelieve het paspoort bij elk bezoek reeds klaar te leggen.
  • Indien u even in de tuin of  buiten gaat voor de hond, sigaret, ... gelieve dan uw gsm bij te houden, zodat we niet voor een gesloten deur staan.
  • Naar het toilet gaan, medicatie of pufjes nemen, alles klaarleggen, enz. … kan allemaal gebeuren voor wij aankomen of nadat wij zijn vertrokken. Vijf minuutjes wachten is niet lang MAAR na tien patiënten komen we dus 50 minuten te laat aan bij de elfde patiënt. Niemand wacht graag en u hebt waarschijnlijk ook graag dat we op het voorziene uur bij u aankomen.
  • Wij zitten per dag vele uren achter het stuur (omleidingen, ongevallen, file,…) en soms kan het ook gebeuren dat een patiënt onverwacht extra zorgen nodig heeft.
    Dit wil zeggen dat wij soms door onvoorziene omstandigheden later kunnen toekomen dan voorzien. Wanneer er bij u iets voorvalt, hebt u ook graag dat we u verder helpen, dus ook hiervoor rekenen wij op uw begrip.
  • Het kan ook gebeuren dat een patiënt afbelt (opname in het ziekenhuis bijvoorbeeld) en we dus vroeger toekomen. Houd ook hier rekening mee en zorg dat alles op tijd klaar ligt. Wij luisteren maar al te graag naar jullie verhalen, maar iedereen wordt graag op tijd verzorgd dus let erop dat alles verteld wordt tijdens de verzorging en niet erna. De volgende patiënt wacht ook op ons.
  • Gelieve de gemaakte afspraak altijd te annuleren indien u niet thuis kan zijn.  Bij het niet annuleren van afspraken en we voor een gesloten deur staan, zijn wij genoodzaakt om een forfaitaire kost van 10 euro aan te rekenen voor de gemaakte verplaatsingskosten en de verloren tijd. Wij vragen u dan ook om hier rekening mee te houden.

Contacteer Ellen

Hebt u vragen, is er iets niet duidelijk of vindt u uw behandeling niet terug op onze website dan kan u mij contacteren via het contactformulier of via GSM.
0478 90 72 00